Friday, December 22, 2006

pasaport işlemlerine başladım..

bugüne kadar hiç yurt dışına çıkma gereği hissetmediğim için pasaportum yoktu.. bu nedenle work and travel için başvurumu yaptıktan sonra ilk iş olarak pasaport çıkartmak için gerekli işlemleri yapmaya başladım.. sanıyorum şu an için yeni pasaport ücreti 80 YTL civarında.. bunun haricinde birde pasaportun geçerli olacağı süreye göre bir harç bedeli ödenmesi gerekmekte.. ancak öğrenciler ve öğretim görevlileri bu ücreti eğer yurtdışına eğitim amaçlı çıkıyorlarsa ödemiyolarmış.. bende bunu yeni öğrendim.. bu fırsattan yararlanmak için advisin email vasıtasıyla bana yolladığı dilekçe örneğini ve konu hakkındaki genelgenin bulunduğu yazıyı alarak okuluma gittim.. dilekçemi fakültemin öğrenci işlerine verdim.. orası da onaylayıp öğrenci işleri daire başkanlığına yollayıp, eğitim amaçlı yurt dışına çıkacağımı belirten resmi bi yazı hazırlayacaklar bana.. bende bu yazıyla emniyete gidip, 4 vesikalık fotoğraf, 1 nüfus cüzdanı fotokopisi verip harç bedeli ödemeden (ki bu bedel 1 yıllık 120küsür YTL) pasaportumu alacam.. hadi bakalım..

2 comments:

Anonymous said...

Kardes bizde gitcez hikayenin devamini bana anlatsana e mailinde yok nasil ulasacz bilmiyom smdi sana.bnmki yusufcan.btu@gmail.com

Atalay Sıdar said...

Work and travel ile ilgili aklınıza takılan, merak ettiğiniz ne varsa bizimle iletişime geçebilirsiniz..
Troy International - Work and Travel