Monday, February 12, 2007

iş tercihine dikkat..

ilk planda halletmem gereken işlemleri tamamladım.. cv olayını da hallettim.. net üzerinden fotoğrafımı falanda yolladım.. uzun bir süreden beri firmadan iş için aranmayı bekliyodum.. nihayet bu arama gerçekleşti.. ilk etapta california eyalitinin oregon kentinde bir housekeeping işi bulmuşlar bana.. göl kenarında bir yerde bir resort otelde housekeeping işi yapacaktım.. yani oda görevlisi olcaktım.. odaların temizliği, yatak toplama vs.. aslında benim isteğim doğu kıyısında eğlence parkı ya da restoran türü bişeydi ama bu işveren kalacak yerimi sağladığı için ve haftada 100 saate kadar çalışma imkanım olduğu için açıkçası bana cazip geldi.. bu arada unutmadan saat başı ücret olarak firma bana 7.50 $ veriyor.. bunun yanında alacağım tiplerde (tip yani bahşiş :) ekstra...

henüz tam kararımı vermeden biraz araştırma yapayım dedim ve tesadüfen bir arkadaşım vasıtasıyla daha önce amerikada bu işi yapmış bir arkadaşla tanışma fırsatını yakaladım.. o elemandan işin çok yorucu olduğunu, ayrıca otel yönetimi tarafından müşterilerle diyalog kurulmasına genelde izin verilmediğini öğrenince bütün hayallerim bi anda yıkıldı.. kafamda birsürü acabalar oluştu..

kafamdaki bu soru işaretlerine cevap bulabilmek için aracı firmama başvurduğumda aldığım cevaplar beni pek tatmin etmedi.. sonuçta her işin bir takım zorluklarının olacağını, bazı şeylerin birazda milletin abartması olabileceğini dile getirdiler.. mırın kırın falan.. :p herneyse, sonuç olarak bu işin ben bana uymadığına karar verdim.. ve işimi değiştirmelerini beni bir eğlence parkına yerleştirmelerini istedim.. bilmiyorum doğru mu yaptım yanlış mı yaptım.. ama durum bundan ibaret.. amerikaya gidince paranızla rezil olmamak için iş tercihini dikkatli yapmak şart.. biraz araştırmacı olmak gerekli..

önümüzdeki günlerde nasıl bir sonuçla karşı karşıya kalacağımı buradan paylaşıcam sizlerle.. beni izlemeye devam edin..

2 comments:

fatihsim said...

Ön kayıt için başvuracakların hem indirimli kayıt olma hemde en güzel Work and Travel işlerini seçebilme imkanını yakalacaklar. Ve şu hatırlatma da aklınızda olmasını isterim Amerika Uçak Bileti en ucuz alım tarihleri Kasım-Aralık ve Ocak ayları en ucuz bilet alım ayları olduklarını unutmayın.

Atalay Sıdar said...

Work and travel ile ilgili aklınıza takılan, merak ettiğiniz ne varsa bizimle iletişime geçebilirsiniz..
Troy International